Τρίτη 16 Απριλίου 2013


Μια εισαγωγή στο ρόλο των δικτύων στην ενίσχυση της βιωσιμότητας και του ρόλου του φαρμακείου όπως διατυπώθηκε στα πλαίσια του Hellas Pharm 2013.
Η συνεργασία των φαρμακοποιών για τη δημιουργία δομών που θα μπορέσουν να σταθούν απέναντι στον όποιο ανταγωνισμό υπάρξει στην φαρμακευτική αγορά δεν θα έρθει ούτε από μόνη της ούτε ουρανοκατέβατη. Δεν θα είναι μια μαγική ή ανατρεπτική λύση.  Τα δίκτυα φαρμακείων σε όλο τον κόσμο στηρίζονται σε κανόνες του συνεργατικού μάρκετινγκ οι οποίοι μπορούν να υιοθετηθούν και να προσαρμοστούν στην αναγκαιότητα για διατήρηση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του φαρμακείου αποκλειστικά από φαρμακοποιό, σεβασμό της φαρμακευτικής δεοντολογίας και πρόβλεψη για εξασφάλιση της ισοτιμίας των συμμετεχόντων φαρμακοποιών σε αυτά τα σχήματα. 
Η μετάβαση σε ένα τέτοιο περιβάλλον είναι εφικτή αλλά απαιτεί αλλαγές στην κουλτούρα από μέρους μας. Και η πρώτη αλλαγή είναι η κατανόηση της φύσης τέτοιων συνεργατικών προσπαθειών, των αλλαγών που ζητούν από εμάς, των διασφαλίσεων που θα πρέπει να υπάρξουν αλλά και της εμπιστοσύνης που χρειάζεται ένα σχήμα που αλλάζει τον ατομικό τρόπο διαχείρισης που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα με ένα συμμετοχικό στον οποίο παρέχουμε αλλά και ασκούμε τον έλεγχο.
Δεν θα επιταχύνει τις πληρωμές του ΕΟΠΥΥ, δεν θα εξαλείψει την γραφειοκρατία, ούτε θα επιλύσει το πρόβλημα του ωραρίου. Θα δώσει όμως περισσότερες πιθανότητες στο φαρμακείο να αντέξει αυτά τα προβλήματα.
Μαζί με το ένθετο στον Φαρμακευτικό Κόσμο για την Οργάνωση, Δομή και Διαχείριση Συνεργατικών Δικτύων Φαρμακείων αποτελούν έναν ολοκληρωμένο έντυπο  και οπτικό  οδηγό στα βασικά στοιχεία του περιβάλλοντος στο οποίο θα κληθεί το Ελληνικό Φαρμακείο να εξελιχθεί ώστε να επιβιώσει. Πάνω σε αυτά οι ομάδες των φαρμακοποιών που θέλουν να κάνουν το βήμα παραπάνω και οι συνεταιρισμοί θα χτίσουν τις προτάσεις συνεργασίας που θα αποτελέσουν τη βάση της λειτουργίας του φαρμακείου για τα επόμενα χρόνια




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου